Μετάβαση στο περιεχόμενο

Maestro Επεισόδιο 7 «Ένας απαίδευτος βουλιάζει»

Χαράλαμπος: Η δημιουργία ενός τέρατος.

Στην έναρξη του έβδομου επεισοδίου οι θεατές παίρνουν μια γεύση της παιδικής ηλικίας του Χαράλαμπου. Με την προοικονομία του θανάτου του να αποκαλύπτεται και από τον ίδιο τον πρωταγωνιστή βλέπουμε πως ο Χαράλαμπος δεν αγάπη και στοργή από τον πατέρα του έναν πατέρα πολύ σκληρό ψαρά στο επάγγελμα που όπως και αυτός εγκλωβίστηκε σε μια δουλεία «οικογενειακή» με λιγοστές αξίες και μόρφωση. Η φιλοσοφία του πατέρα του ήταν απλή η δύναμη ενός άντρα είναι στην γροθιά του και στο πέος του. Οι γυναίκες είναι υποχείρια των αντρών και εξυπηρετούν συγκεκριμένους σκοπούς. Κάτι που προσπάθησε να περάσει ο Χαράλαμπος και στον Σπύρο αλλά απέτυχε.

Επιστροφή στην μουσική της Ελλάδας.

Ο Ορέστης συγκεντρώνει όλα τα νέα παιδία του σχολείου στο ωδείο με θέμα την ιστορία της Ελληνικής μουσικής στην Ελλάδα. Μέσα στην αίθουσα βρίσκεται και η γιαγιά της Κλέλιας Χάρις (Χάρις Αλεξίου). Ο Ορέστης ρωτάει την νέα γενιά σπουδαίους Έλληνες συνθέτες που έγραψαν ιστορία. Τα περισσότερα παιδία δυστυχώς έχουν ελάχιστες γνώσεις. Με εξαιρέσεις ορισμένα παιδία μόνο που αναφέρουν περιφραστικά κάποια ονόματα.

Η Χάρις σε ένα ρεσιτάλ ερμηνείας αναφέρεται τον σπουδαίο Μάνο Χατζηδάκη συγκρίνοντας το τότε με την εποχή της «λοβοτομής». Την σημερινή εποχή μας, μια εποχή με ελάχιστη ποιοτική μουσική και έναν λαό που δεν θυμάται δεν διδάσκεται και δεν τιμά την ιστορία σπουδαίων καλλιτεχνών που έδωσαν την ψυχή του στον πολισμό αυτής της χωράς.

Με ένα τεράστιο ερώτημα. Υπάρχουν ακόμα στο σήμερα καλλιτέχνες σαν το Χατζηδάκη και άλλους σπουδαίους μουσικούς ή στην εποχή μας έχουν εκλείψει; Η Χάρις πιστεύει ότι ίσως υπάρχουν αλλά η τεχνολογία και το εφήμερο που τα πάντα τα ξεπερνά κρατάει τα ταλέντα πίσω. Ο Ορέστης παίζει στο σχολείο λίγο από την μουσική του Μάνου Χατζηδάκη με τις ψυχές ακόμα και του Χαράλαμπου να αγγίζουν την ψυχή του. Μια μελωδία γεμάτη αισθήματα.

Άκρα του τάφου σιωπή.

Η Χάρις κάθεται στο μνήμα του Διονύση μονολογώντας τον καημό της για τον πόνο της εγγονής της Κλέλιας. Ο παραλληλισμός της ζωής της Χάρις και του Διονύση με του Ορέστη και της Κλέλιας προβληματίζουν την Χάρις που δεν θέλει η δυστυχήσει η εγγονή της. Είναι σίγουρη πως και ο Ορέστης είναι τρελά ερωτευμένος με την Κλέλια και καταπιέζεται από τις συνέπειες στην κλειστή αυτή κοινωνία. Η Χάρις το μόνο που θέλει είναι να είναι ευτυχισμένοι μακριά από το σάπιο αυτό τόπο και να μην επαναλάβουν τα δικά τους λάθη.

Μάνα είναι μόνο μία.

Το κεφάλαιο μητέρα είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο για κάθε παιδί πόσο μάλλον για ένα αγόρι. Η ζωή του Χαράλαμπου άφησε σκληρές πληγές πάνω του τραυματικές. Η μητέρα του αδύναμη να αντιμετωπίσει τον άντρα της εγκατέλειψε το παιδί της. Έτσι ο Χαράλαμπος ενηλικιώθηκε χωρίς μητρική στοργή με τον «σκληρό» τρόπο του πατέρα του.

Στο σήμερα η Ο Σπύρος ενημερώνει την μητέρα του Μαρία ότι θέλει να κατέβει στην Αθήνα για να κοιτάξει για σχολή ώστε να σπουδάσει. Ο Σπύρος δεν θέλει να κατέβει στην Αθήνα με την Γιάννα αλλά «μονός» του υπονοώντας στην Μαρία ότι θα είναι με τον Αντώνη. Η Μαρία προτίθεται να έρθει μαζί του ως κάλυψη μένοντας ξεχωριστά και μη κινώντας τις υποψίες του Χαράλαμπου.

Χάρες για την Χάρις.

Ο Αντώνης χρειάζεται την βοήθεια της γιαγιάς του ώστε να κατέβει και αυτός στην Αθήνα δήθεν για το βιβλιοπωλείο της γιαγιάς του και την γρηγορότερη διευθέτηση των παραγγελιών. Η Χάρις δέχεται αλλά ο Φάνης έχει αρνητική άποψη. Στο σπίτι Σοφία και Φάνης αλλήλοανταλλάσσουν κατηγορίες για την πίεση που ασκούν στα παιδιά τους οδηγώντας τα σε δυστυχία.

Ορέστης και Αντώνης.

Ο Αντώνης πληγωμένος και καταπιεσμένος από την ιδιαιτερότητα του και την άρνηση του πατέρα του να πάει στην Αθήνα με τον Σπύρο πηγαίνει στο σπίτι του Ορέστη για βοήθεια. Ο Ορέστης που πάνω από καθηγητής είναι και φίλος του Αντώνη τον συμβουλεύει να ακούσει την καρδία του και να κάνει αυτό που αγαπά εάν αξίζει τον κόπο. Ο Αντώνης εκτιμάει την βοήθεια του Ορέστη που δεν είναι σαν τους άλλους του χωρίου.

Έρωτας μετ’ εμποδίων.

Ο Ορέστης γεμάτος ζήλια και απόγνωση περιφέρεται στο νησί εκεί που η Κλέλια διασκεδάζει. Η Κλέλια βλέπει τον Ορέστη να κατευθύνεται προς το αυτοκίνητό του και τρέχει να τον προλάβει. Μια αδιέξοδη συζήτηση καθώς ο Ορέστης την πηγαίνει κοντά σπίτι της με το Ορέστη για πρώτη φορά να παραδέχεται ανοιχτά τα αισθήματά του. Η Κλέλια πριν φύγει φυλάει τον Ορέστη ο οποίος αντιδρά με την Κλέλια νευριασμένη να φεύγει από το αυτοκίνητο. Ο Ορέστης δεν μπορεί να διαχειριστεί τα συναισθήματα του όντας τρελά ερωτευμένος με την μικρή Κλέλια.

Ένα αποτυχημένο σχέδιο.

Ο Φάνης έχοντας ενημερωθεί να το ταξίδι του Αντώνη και του Σπύρο στην Αθήνα τάχα για τα βιβλία της Χάρις και της αναζήτηση του Σπύρου για σχολή ενημερώνει τον Χαράλαμπο. Ο στενός του συνεργάτης ενημερωμένος ότι η γυναίκα του έχει κατέβει για να καλύψει τον έρωτα του γιού της ξεκινάει κρυφά με το αυτοκίνητο ώστε να παρακολουθήσει κάθε τους κίνηση. Ο Φάνης υποστηρίζει ότι αυτό θα βάλει σε κίνδυνο την δουλεία τους αλλά ο πραγματικός λόγος είναι η μη αποδοχή της ιδιαιτερότητας του γιού του.

Σοφία και Μιχάλης.

Ο Μιχάλης ζητάει την βοήθεια της Σοφίας για να κρατήσει την μικρή σκυλίτσα του η οποία υποφέρει από καρδιακή ανεπάρκεια όσο αυτός θα λείπε για την δουλειά του ως γιατρός. Η Σοφία προσφέρεται να δίνει κάθε λίγες ώρες την φαρμακευτική αγωγή στο σκυλάκι του Σπύρου ο οποίος αισθάνεται βαθιά υπόχρεος για την βοήθεια. Άλλωστε όπως και εκείνος παραδέχεται είναι ο μόνος άνθρωπος που έχει. Η Σοφία ξέροντας ότι ο Μιχάλης είναι το «λιμάνι» της προσφέρεται να προσέχει το σκυλί του όσο αυτός λείπει. Η αγάπη της Σοφίας και του Μιχάλη στα δύσκολα δυναμώνει.

Η ευτυχία κρατάει λίγο.

Σπύρος και Αντώνης με την κάλυψη της Μαρίας ζουν τον έρωτα τους στην Αθήνα μακριά από την καταπίεση των γονιών τους. Έχοντας ενοικιάσει ξενοδοχείο προσπαθούν να προσαρμοστούν με τον Σπύρο να μην μπορεί να το διαχειριστεί φέροντας την έκρηξη του Αντώνη. Ευτυχώς για αυτούς γρήγορα τα βρίσκουν κάνοντας την έξοδο τους σε γνωστό κλάμπ της Αθήνας αδιαφορώντας για τα βλέμματα.

Δυστυχώς για αυτούς ο Χαράλαμπος έχει γίνει η σκιά τους παρακολουθώντας κάθε τους κίνηση. Την επόμενη μέρα ο Χαράλαμπος φτάνει έξω από το σπίτι που διαμένει η Μαρία. Η Μαρία με έντρομο ύφος αντικρίζει τον Χαράλαμπο που την διατάζει να μαζέψει τα πράγματά της να ειδοποιήσει τον Σπύρο να έρθει και να φύγουν για το νησί άμεσα. Της υπόσχεται πως δεν θα χειροδικήσει και λίγες ώρες αργότερα όλη η οικογένεια επιστρέφει στο νησί με τον Χαράλαμπο να ανακοινώνει στον Σπύρο ότι έκοψε την αναβολή του και θα πάει σύντομα στρατό.

Στον αντίποδα ο Αντώνης γυρνάει στεναχωρημένος στο νησί με τον Φάνη να τον περιμένει το βράδυ ετοιμάζοντας του φαγητό. Ο Αντώνης είναι πολύ πληγωμένος κάτι που χρειάζεται χρόνο να ξεπεράσει.

Spoiler alert.

Ο Ορέστης βαθιά ερωτευμένος με την Κλέλια και θέλοντας να είναι δίπλα της εμφανίζεται και πάλι μπροστά της την ώρα που διασκεδάζει με τον Θάνο. Ο Θάνος έχει καταλάβει τα αισθήματα που υπάρχουν μεταξύ τους και ενημερώνει την Κλέλια πως εάν φύγει και ακολουθήσει τον Ορέστη χωρίσανε. Η Κλέλια ακολουθώντας τα αισθήματά της τρέχει στο αμάξι του Ορέστη και φεύγουν σε ερημικό μέρος κάνοντας έρωτα κάτω από το φως των αστεριών. Είναι η πρώτη φορά που Κλέλια και Ορέστης αισθάνονται τόσο ερωτευμένοι χωρίς να νοιάζονται για τις γνώμες των άλλων.

Οι πρώτες συνέπειες.

Όπως όλα τα καλά διαρκούν για λίγο στην ζωή ο Ορέστης αρχίζει να έρχεται αντιμέτωπος με τις επιλογές του. Η Αλεξάνδρα ξέρει ότι όλο το βράδυ έλλειπε από το σπίτι γιατί κοιμήθηκε με την Κλέλια και έχει πληγωθεί βλέποντας ότι η σχέση τους δεν θα είναι όπως παλιά. Ο Ορέστης επιλέγει να μείνει σπίτι του ακυρώνοντας την πρόβα με τον Χαράλαμπο να του χτυπάει την πόρτα και να τον ενημερώνει ότι η οικογένεια του δεν θα ξανά πάει στις πρόβες και να μην την ενοχλήσει ξανά. Ο Ορέστης δεν το δέχεται υπερασπιζόμενος πως είναι ενήλικες με τον Χαράλαμπο να τον απειλεί ότι θα ανοίξει το στόμα του στο χωρίο για τα τραβήγματα που έχει με την κόρη του Φάνη.

Μητρότητα.

Η Αλεξάνδρα επισκέπτεται το βιβλιοπωλείο της Χάρις το οποίο μόλις άνοιξε με την πρώτη γνωριμία με την Σοφία και την άβολη συνάντηση της με την Κλέλια. Το βιβλίο που όχι τυχαία επιλέγει η Αλεξάνδρα είναι «Η βίβλος της εγκυμοσύνης». Η Σοφία κάνει δώρο το βιβλίο στην Αλεξάνδρα με την Αλεξάνδρα να την ευχαριστεί. Όπως είδαμε σε προηγούμενα επεισόδια η Αλεξάνδρα έχει αποβάλει το παιδί που περίμενε με τον Ορέστη στο παρελθόν έχοντας έρθει στο νησί για ζητήσει ακόμα μια ευκαιρία. Το ζήτημα της μητρότητας είναι προτεραιότητα για πολλές γυναίκες όπως και για εκείνη.

Καμένο χαρτί.

Ο Χαράλαμπος έχει βιώσει μια σκληρή ζωή με την κακοποιητική συμπεριφορά του πατέρα του. Τα συναισθήματα όπως η αγάπη μέσα από τα τραύματα του έχουν σβήσει μετατρέποντας τον σε μια «μηχανή». Το βιβλία δεν το συγκινούν και όπως και το δώρο της Χάρις σε αυτόν προτίμησε να τα κάψει από το να ανοίξει και να διδαχτεί από αυτά. Άξεστος και σκληρός σαν θεριό έχει αποκλείσει την οικογένεια του από τα «κοινά» του χωρίου.

Ο Χαράλαμπος μέσα από τις αναμνήσεις του μας αποκαλύπτει τον θάνατο του πατέρα του. Τον πνιγμό του πατέρα του ο όποιος βυθίστηκε στην θάλασσά χωρίς την βοήθεια κανενός. Μια βοήθεια που δεν έδωσε πότε ο Χαράλαμπος δολοφονώντας τον πατέρα του. Η προοικονομία του θανάτου του Χαράλαμπου με αυτή του πατέρα του φουντώνουν την αγωνία μας για το τέλος της πρώτης σεζόν.

Η προοικονομία του θανάτου του Χαράλαμπου.

Σε κάθε τέλος κάθε επεισοδίου ο Χαράλαμπος θα βιώνει την διαφορετική εκδοχή του θανάτου του. Κάθε εκδοχή φέρει διαφορετικούς χαρακτήρες να εμπλέκονται στον θάνατο του. Με μοναδική «σταθερά» την βύθιση του νεκρού σώματος του στο βυθό.

Maestro

Maestro είναι ο τίτλος ελληνικής δραματικής κοινωνικής τηλεοπτικής σειράς σε σενάριο του Χριστόφορου Παπακαλιάτη και σκηνοθεσία του ίδιου από κοινού με τον Άκη Πολύζο. Η σειρά έκανε πρεμιέρα στην ελληνική τηλεόραση από τον τηλεοπτικό σταθμό Mega Channel στις 13 Οκτωβρίου του 2022 και ο πρώτος κύκλος ολοκληρώθηκε στις 15 Δεκεμβρίου με εννέα επεισόδια. Στις 11 Νοεμβρίου του 2022, η παγκόσμια συνδρομητική πλατφόρμα Netflix απέκτησε τα δικαιώματα της σειράς και τον Δεκέμβριο, οπότε είχε ολοκληρωθεί προβολή του πρώτου κύκλου στην ελληνική τηλεόραση, ήταν διαθέσιμη για προβολή υπό τον τίτλο Maestro in Blue, κάνοντάς την την πρώτη ελληνική τηλεοπτική σειρά που προβλήθηκε από την πλατφόρμα.

Το Κάστ του Maestro:

Καλάθι αγορών
Κύλιση στην κορυφή