

Λίγα λόγια για το παιχνίδι
Το Prince of Persia: The Forgotten Sands είναι ένα παιχνίδι δράσης και περιπέτειας του 2010 που αναπτύχθηκε και εκδόθηκε από την Ubisoft, με κάθε έκδοση να γίνεται από διαφορετικές εσωτερικές ομάδες. Η κύρια έκδοση αναπτύχθηκε για PlayStation 3, Xbox 360 και Windows. Άλλες εκδόσεις του αναπτύχθηκαν για Nintendo DS, PlayStation Portable, κινητά και web, και μια αξιοσημείωτη έκδοση για το Wii. Αποτελεί μέρος της σειράς Prince of Persia και διαδραματίζεται στη συνέχεια του Prince of Persia: The Sands of Time (2003).
Όλες οι εκδόσεις του παιχνιδιού τοποθετούνται μεταξύ των Prince of Persia: The Sands of Time (2003) και Prince of Persia: Warrior Within (2004). Όλες οι ιστορίες ακολουθούν έναν ανώνυμο Πρίγκιπα σε περιπέτειες στα εδάφη της αρχαίας Περσίας, αντιμετωπίζοντας μαγικές απειλές με τη βοήθεια διαφορετικών τζίνι. Ενώ το παιχνίδι ποικίλλει μεταξύ των διαφορετικών εκδόσεων του, όλα περιστρέφονται γύρω από την επίλυση γρίφων μαγικές δυνάμεις που βασίζονται στη χειραγώγηση του χρόνου και άλλες υπερφυσικές δυνάμεις που αποκτά στην διαδρομή.
Η ανάπτυξη του The Forgotten Sands ξεκίνησε παράλληλα με την επανεκκίνηση της σειράς του 2008 για να αντιστοιχεί στην κινηματογραφική μεταφορά του The Sands of Time. Μετά την καθυστέρηση της ταινίας, η ιδέα των παιχνιδιών επαναδιατυπώθηκε ώστε να είναι στην ίδια σειρά και όχι σε απευθείας σύνδεση. Το παιχνίδι έλαβε ανάμεικτες έως θετικές κριτικές για τις περισσότερες πλατφόρμες και γενικά θεωρήθηκε κατώτερο από τις προηγούμενες δόσεις της σειράς. Μετά την κυκλοφορία του Forgotten Sands, η σειρά έμεινε σε παύση μέχρι την κυκλοφορία του Prince of Persia: The Lost Crown στις αρχές του 2024.
Gameplay
Στις κύριες εκδόσεις για PlayStation 3 (PS3), Xbox 360 (360) και Windows, το gameplay είναι παρεμφερές με προηγούμενες εκδόσεις του στην συνέχεια του Sands of Time, με τον Prince να περιηγείται σε περιβάλλοντα 3D χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό ακροβατικών και μαγικών ικανοτήτων. Οι απειλές περιλαμβάνουν εχθρούς σε συναντήσεις τύπου αρένας και παγίδες στις οποίες πρέπει να αποφευχθούν για την ολοκλήρωση της πίστας. Οι κινήσεις του Πρίγκιπα περιλαμβάνουν αναρρίχηση, τρέξιμο στον τοίχο για να διασχίσει κενά, άλματα στον τοίχο, ισορροπία σε δοκούς, αιώρηση από οριζόντιους και κάθετους πόλους αναρρίχησης. Το παιχνίδι τοποθετείται γύρω από ένα μεγάλο συγκρότημα παλατιών, με μια μαγική ασφαλή ζώνη διαθέσιμη σε σημεία της ιστορίας.
Μετά από ένα σημείο στο παιχνίδι, ο Πρίγκιπας αποκτά πρόσβαση σε διαφορετικές μαγικές δυνάμεις, η πιο βασική από τις οποίες είναι η χρήση της λειτουργίας “επανακύλισης” (rewind) που επαναφέρει τον χρόνο εάν ο παίκτης κάνει λάθος ή ο Πρίγκιπας υποστεί ζημιά ή πεθάνει. Οι δυνάμεις έχουν θέμα γύρω από τα “στοιχεία”. Οι δυνάμεις του «Νερού» επιτρέπουν το πάγωμα των ροών του νερού για να δημιουργήσουν τοίχους και πόλους για πρόσβαση, η δύναμη της «Γης» αποκαθιστά κατεστραμμένα στοιχεία του περιβάλλοντος, ενώ οι δυνάμεις του «ανέμου» και της «φωτιάς» χρησιμοποιούνται στη μάχη ως επιθετικά ξόρκια ενάντια των εχθρών. Το Combat έχει τον Πρίγκιπα να πολεμά ομάδες εχθρών, βασιζόμενοι στην αποφυγή και την κύλιση για να αποφύγει χτυπήματα. Η εξόντωση εχθρών παρέχει μια μορφή πόντων εμπειρίας, οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αναβάθμιση των υπαρχουσών ικανοτήτων και στατιστικών, όπως η υγεία, και το ξεκλείδωμα νέων δυνάμεων.
Πλοκή
Στην έκδοση της κονσόλας και των Windows, ο Πρίγκιπας στέλνεται από τον πατέρα του Sharaman για να μάθει την ηγεσία από τον αδελφό του Malik, βρίσκοντας την πόλη υπό πολιορκία: οι εισβολείς αναζητούν τον στρατό του Solomon, μια ισχυρή υπερφυσική δύναμη φυλακισμένη στο παλάτι. Ο Malik απελευθερώνει τον Στρατό του Σολομώντα με την ελπίδα να καταστρέψει τον εχθρικό στρατό παρά την προειδοποίηση του Πρίγκιπα, με τον στρατό να στρέφεται εναντίον όλων. Τα αδέρφια καταλήγουν με τη μισή σφραγίδα που κράτησε τον στρατό μακριά. Χωρισμένος από τον Malik, ο Πρίγκιπας παρασύρεται σε ένα πνευματικό καταφύγιο από τη Razia, βασίλισσα του Marid djinn. Ο στρατός διευθύνεται από τον Ratash, ένα Ifrit djinni που περιφρονούσε τη συμμαχία μεταξύ ανθρώπων και Djinn που οργανώθηκε από τον Solomon και την Razia. Τα δύο μισά της σφραγίδας πρέπει να επανενωθούν για να σταματήσει ο Ratash και ο στρατός.
Παρά την προσπάθεια να επανενωθούν με τον Malik, οι περιστάσεις δεν το επιτρέπουν και ο Malik αρχίζει “επηρεάζεται” από την επιρροή του στρατού καθώς απορροφά τη δύναμη των ηττημένων εχθρών μέσω του μισού της σφραγίδας. Ο Πρίγκιπας προστατεύεται από τη “διαφθορά της άμμου” από τις δυνάμεις της Razia. Όταν συναντούν τον Ratash, ο Malik φαινομενικά σκοτώνει τον Ratash, αλλά το πνεύμα του κυριεύει τον Malik, κάτι που καταστρέφει τη μισή του σφραγίδα. Παρά την επιθυμία του Πρίγκιπα να σώσει τον Malik, η Razia του λέει ότι ο Malik μπορεί να ελευθερωθεί μόνο σκοτώνοντας αυτόν και τον Ratash. Η Razia αναγκάζεται να μεταφερθεί σε ένα μαγικό σπαθί που μπορεί να σκοτώσει τον Ratash, καθώς η καταστροφή ενός τζίνι απαιτεί τη δύναμη του άλλου. Ο Πρίγκιπας καταφέρνει να σκοτώσει τον Ratash, τραυματίζοντας θανάσιμα τον αδελφό του που πεθαίνει στα χέρια του. Ο Πρίγκιπας αφήνει τη Razia στην πόλη και πηγαίνει να πει στον Sharaman τον θάνατο του Malik.


Όλες οι πίστες
- The Ramparts
- The Fortress
- The Palace Courtyard (Part 1)
- The Treasure Vault
- The Stables
- The Works
- The Palace Courtyard (Part 2)
- The Fortress Gates
- The Prison
- The Sewer
- The Baths
- The Royal Chambers
- The Observatory
- The Throne Room
- The Terrace
- The Rooftop Gardens
- The Aquaducts
- Solomon’s Tomb
- The Ruins of Rekem
- Rekem’s Throne Room
- The Sacred Fountain
- The Rekem Resevoir
- Solomon’s Hall
- The King’s Tower
- The Palace
- The Final Climb